Forskningsrapporten “Hugin og Munin i et elevperspektiv”
Forskningsrapporten «Hugin og Munin i et elevperspektiv» presenterer funnene fra forskningsprosjektet høsten 2023. Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo har på oppdrag av den sosiale entreprenøren Magisk Kunnskap studert hvordan elever bruker og opplever læremiddelet Hugin og Munin.
Rapporten er delt inn i 4 kapitler. Kapittel 1 beskriver oppdraget og rammene for prosjektet. I Kapittel 2 presenteres pedagogisk transspråking som teoretisk ramme, mens kapittel 3 belyser ulike aspekter ved hvordan Hugin og Munin brukes og erfares av elevene. I siste kapittel presenteres begrensninger av studien og kommer med anbefalinger for videreutvikling av læremiddelet.
HUgin og Munin i et elevperspektiv
Rapport_2023_Hugin og Munin i et elevperspektiv
Dewilde, J., & Roland, V. (2023). Hugin og Munin i et elevperspektiv (pdf). Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo.
Les mer om forskningsprosjektet
Er du nysgjerrig på Hugin og Munin
Les mer og bestill prøvetilgang her